080919

Jag har tänkt på en sak..
Vad är det som bestämmer vilken dialekt man får? Vad är det som gjort att jag pratar skånska?
& att Du pratar Norrländska? Jag tycker det är lite kul.  Om någon vet svaret på det, så skriv det gärna till mig! :D


Idag har jag inte gjort så mycket. Har passat Maja nu på eftermiddagen mellan 13-16. 
Först när hon kom hem från skolan så hade jag dukat fram lite fika, så som pannkakor & lite knäckebröd.
Sen la vi oss i soffan och tittade på Ett päron till farsa firar jul.. Fan vad jag älskar den filmen! Så sjukt rolig är den.
Ser den varje jul med familjen. Kvällen innan julafton! Så mysigt.
Fan vad jag längtar till julen. Det är den bästa tiden på året. Med alla ljusstakar, granen,allt pynt & främst den goda tomtegröten!!

Och på tal om annat.. Jag fyller ju år nästa månad. Närmre bestämt 26 oktober! Och den 25 Oktober åker mamma,pappa,maja, mormor,morfar,louise,johan,wilma,simon & Ida till Danmark 1 vecka i ett hus dom hyrt.
Inte för att jag bryr mig speciellt mycket om födelsedagar, men jag hade faktiskt velat att dom skulle va hemma.


Ikväll blir det antingen filmkväll hos Alex eller hem till J :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!