1 oktober 2010 - Bebiiiiis!

Hejhej.

Har inte skrivit på ett tag, har inte orkat och inte tänkt på det. Men nu när den STOOOOORA hemligheten har avslöjats kan jag ju börja igen, lite smått.

Som ni såg i förra inlägget, så ska jag och Kim få bebis :)

Började med att min mens var försenad i 1½ vecka, vilket den aldrig är, max 2-3 dagar. Så då blev jag lite orolig, och när man är stressad och orolig över saker så kan ju det också göra att den blir försenad.
Och sen började jag må illa like HELL. Riktigt illa, och då bestämde vi oss för att köpa ett gravtest.
Tog testet den 21 Augusti (lördag), som visade Positivt och 3+, vilket innebar att jag varit gravid i drygt 5 veckor.

Vi berättade för mina föräldrar direkt och dom absolut närmaste vännerna.
Bestämde att vi inte skulle säga något till någon förens någon vecka senare. På måndagen efter jag gjorde testet så ringde jag till mödravårdcentralen och boka en inskrivningstid, som jag fick redan dagen efter.

Sen gick det lite mer än 1 månad och det var dags för ett nytt besök på mödravårdcentralen, och då gjorde vi ultraljud som visade att jag var i vecka 11+3. Dom räknar veckorna hela cp, så imorgon (lördag) går jag in i vecka 12+0 men egentligen är jag i vecka 13. Typ. Haha. Fattar knappt själv xD

Och vi hade även bestämt sen innan att när vi varit på andra besöket på mödravårdcentralen så skulle vi berätta det för folk.
Har bara varit positiv respons från folk som vet, vilket gör mig superduperglad.
Finns dock 1 person som är otroligt negativ, och det är min stora syster. Visst, vi träffas aldrig, umgås aldrig, pratar aldrig, vi har inte ens varandra på facebook längre. Av olika anledningar. Ingen i min familj pratar med henne, möjligtvis pappa 1 gång i månaden max.
Hon tycker inte om mig, jag tycker inte om henne. Thats it.
men hennes åsikter rör mig inte i ryggen. jag är vuxen och bestämmer själv om jag vill behålla barnet eller inte, vilket jag kommer göra.

Namn har vi nästan bestämt helt. Flicknamnet är bestämt till 99% och igår kom vi på ett killnamn som vi ska fundera lite på.
Flicknamnet är väldigt ovanligt, vet bara en som heter det. Och det är Kims polares barn.


Menmen, vet inte om jag kommer updatera speciellt ofta.
Men ni får gärna titta in här och se ifall det kommer något inlägg. Ska försöka uppdatera så fort jag har något roligt att säga. Lär säkert bli mer än vad det brukar vara,eftersom jag nu HAR något att blogga om.
Min bebis som ligger i magen! <333





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!