Leva i rädsla...

Som ni vet bor jag i Landskrona, mitt i smeten. I centrum. I världens sämsta kvarter.
Och folket i trappen ska vi inte prata om. Alkolister & knarkare. Det är ju inte bara en gång man har kommit in genom porten där nere och där stått några blattar och sålt knark.
Har även hänt några gånger att dom sitter utanför mitt fönster och röker på.
Det springer folk i trappen dygnet runt. Folk som inte bor här. Och det är jävligt obehagligt. Kan sätta pengar på att 90% av alla blattar i denna staden kan portkoden också.

Innan jag går och lägger mig så känner jag att dörren är låst. Varje kväll!
Har nästan alltid någon som sover över här. Och har jag inte det ligger jag och vänder och vrider på mig av rädsla.
Rädsla av att någon ska rycka i dörren, komma in eller i värsta fall krossa fönstrena. Har ju hänt att någon har knackat på rutan. Dock på dagtid, men ändå.

Jag vill inte bo här. Jag vill inte bo här med min son. Hade jag inte haft Joakim så hade jag inte brytt mig lika mycket. Men jag vill inte bo i en lägenhet där jag inte känner mig säker. Där det finns risk att min son kan råka ut för något.
Visst, det kan hända saker i andra lägenheter också. Men hade ni bott i denna i 1 dygn så hade ni förstått vad jag menar.

Jag bara väntar på den dagen/kvällen där man kommer in genom porten och man blir brutalt nerslagen. Jag bara väntar....

Jag kollar efter nya lägenheter dagligen. Vill inget annat än att flytta.
Men eftersom jag har den ekonomin jag har så är det inte de lättaste. Har en 3a nu, som kostar 3117:- . (Förstår nu varför den är så jävla billig).
Med min inkomst kan min hyra var på max 3500:- för att jag ska klara av att leva resten av månaden.


Jag vill flytta till en tvåa, där jag och Joakim kan börja om på nytt.
Jag vet att jag kommer bli en bättre mamma till Joakim. Jag kommer känna mig mer säker, kommer MÅ mycket bättre och vara MYCKET gladare än vad jag är nu.

Jag gör allt för min son, han betyder allt för mig. Och jag flyttar hellre hem igen än att bo här!
Tyvärr finns det inte plats hos mina föräldrar. Men om det hade funnits ett alternativ till att flytta hem igen i väntan på en annan lägenhet så hade jag inte tvekat en sekund!
anonym » 2011-09-14 | 02:45:37

de låter inte bra. försök kom därifrån så snabbt som möjligt. inget bra ställe för barn.



hade jag sett någon käfta med dig eller din son.

då hade de smällt direkt utan tvekan.



lycka till med bostad.

Twiggy - Mamma till Nemo & Fantacia » 2011-09-14 | 07:56:21
URL: http://twiggzy.blogg.se/

Du borde kunna kolla på dyrare lägenheter och ta kontakt med försäkringskassan om bostadsbidrag! Finns ju knappt några lägenheter för det priset du söker ju tyvärr =/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!